Blar i ODA Open Digital Archive på forfatter "Lund, Siv"
-
Active play in ASP –a matched-pair cluster-randomized trial investigating the effectiveness of an intervention in after-school programs for supporting children’s physical activity
Riiser, Kirsti; Richardsen, Kåre Rønn; Haugen, Anders L. Hage; Lund, Siv; Løndal, Knut (BMC Public Health;20, Article number: 500 (2020), Journal article; Peer reviewed, 2020-04-15)Background: Interventions directed at after school programs (ASPs) have the potential to support physical activity (PA) in young children. Research has indicated that interventions that emphasize competence building among ... -
Children`s Experiences with Outdoor, Physically Active Play in After-School Programs
Lund, Siv; Riiser, Kirsti; Løndal, Knut (Peer reviewed; Journal article, 2023)The authors investigated the outdoor physical play of Norwegian first graders in after-school programs using a study that viewed play from the children’s perspective. The authors identified three themes of the physically ... -
First graders’ stationary behavior in Norwegian after-school programs: A mixed methods investigation
Løndal, Knut; Lund, Siv; Haugen, Anders L. Hage; Riiser, Kirsti (International Journal of Environmental Research and Public Health;Volume 18 / Issue 4, Peer reviewed; Journal article, 2021-02-17)After-school programs (ASPs) might influence the activities and behaviors of children. The aim of the reported study was to investigate how stationary behavior unfolds during ASP time in a sample of Norwegian first graders. ... -
Fysisk aktivitet i Aktivitetsskolen
Lund, Siv; Løndal, Knut (Peer reviewed; Journal article, 2017)Artikkelen tar utgangspunkt i en studie av 20 andreklassebarns fysiske aktivitet gjennom en dag ved Aktivitetsskolen i Oslo. Resultatene viser et relativt høyt gjennomsnittlig fysisk aktivitetsnivået blant de undersøkte ... -
”Jeg er god i kroppsøving, fordi...”: En kvalitativ undersøkelse med fem elever på 2.trinn
Smedsland, Aslak (Master thesis, 2022)Bakgrunn: Bakgrunnen for studien er egne erfaringer som kroppsøvingslærer der elevene klager over urettferdige lag, eller sier at de ikke vil være med på en aktivitet fordi de syns de er dårlige i kroppsøving. Det viser ... -
Physical Activity in Young Schoolchildren in After School Programs
Riiser, Kirsti; Haugen, Anders Lund; Lund, Siv; Løndal, Knut (Journal of School Health;Volume 89, Issue 9, September 2019, Journal article; Peer reviewed, 2019-01-29)BACKGROUND: After-school programs (ASP) provide opportunities to influence children’s physical activity (PA). However, little is known about the PA levels of the youngest schoolchildren. The aim of the study was to describe ... -
Physical activity of first graders in Norwegian after-school programs: A relevant contribution to the development of motor competencies and learning of movements? Investigated utilizing a mixed methods approach
Løndal, Knut; Haugen, Anders L. Hage; Lund, Siv; Riiser, Kirsti (PLOS ONE;15 (4): e0232486, Peer reviewed; Journal article, 2020-04-30)Background: Development of motor competencies and learning of movements in children is dependent on varied physical activity (PA). After-school programs (ASP) might provide opportunities for young schoolchildren to ... -
Rørsleglede i kroppsøvingsfaget - Ein kvalitativ studie av elevar sine erfaringar med rørsleglede i kroppsøvingsfaget.
Harboe, Tone (Master thesis, 2018)Denne undersøkinga rettar seg mot føremålet om livslang rørsleglede i kroppsøvingsfaget. Det er elevar sine erfaringar med rørsleglede i kroppsøvingsfaget eg har vore interessert i å undersøke, og problemstillinga for ... -
Svøm Tromsø: Et samarbeid mellom kroppsøvingslærere og svømmeinstruktører
Christensen, Johannes (Master thesis, 2023)I 2017 lanserte regjeringen «Svømmepakken», bestående av seks tiltak for å bedre svømmeopplæringen i grunnskolen. Et av de seks tiltakene var å gi støtte til samarbeid mellom skoler/kommuner og frivillige organisasjoner ... -
Tilrettelegging for fysisk aktivitet i skolefritidsordningen i Oslo
Løndal, Knut; Lund, Siv; Bergsjø, Carl-Henrik (Peer reviewed; Journal article, 2016)Artikkelen, som bygger på et kvalitativt forskningsprosjekt, belyser hvordan det var lagt til rette for fysisk aktivitet ved to skolefritidsordninger (SFO) i Oslo i 2003 og 2013. I 2003 var det opp til barna å ...